Fredagsfika

20160402-113959.jpg
Såg “äventyr i tid och rum” häromdagen då Martin och Filur reser till Frankrike och dekorerar hundra cupcakes. Varje gång jag ser det avsnittet blir jag lika inspirerad!

Jag gjorde slag i saken och bakade 12 chokladmuffins med en väl mogen, hackad banan fördelad i smeten. Jisses så goda de blev! De fyra jag dekorerade (som i avsnittet) var populärast hos mig och kära syster medan maken och trollet inte var så glada i allt slafs ovanpå. Och jag erkänner att muffinsarna nog var godare än cupcakesen men det är lite olika saker. Kära syster fick med sig ett par och jag och trollet nallade lite under dagen men tre stycken fick jag in i frysen att ha till en annan dag. Trevligt att ha lite kaffebröd hemma!

Leave a Reply

