Tankar i allmänhet

Jag ligger magsjuk igen och har tid att fundera. Jag har inte bloggat på ett tag för det har inte känts som att det hänt något nämnvärt. Jag har bakat lite, handlat lite – mest begagnat, jobbat. Och så har dagarna gått.

Ytterligare en familj i bekantskapskretsen väntar barn. Det är mest underbart och helt fantastiskt men i mitt ynkliga tillstånd märker jag hur avundet pyr nånstans i hjärtats mest avskilda vrår.

Jag jobbar hårt på att fokusera på kroppens funktion snarare än utseende. Tränar hårdare än jag nånsin gjort förr och har väldigt roligt. Dansen på måndagar och det faktum att det i viss mån handlar om att visa upp sig (plus att jag står i en spegelsal i 1,5 timmes tid) rubbar stabiliteten en aning men jag väger upp det så gott jag kan med annan träning.

Idag hade det varit härligt att ta en promenad ifall jag varit frisk. Solen skiner och det verkar vara lagom svalt ute. Jag anar att det snart kommer spira vårlökar runt körsbärsträdet på framsidan. Jag har redan sett snödroppar på samma ställe som jag såg dem först förra året, några hundra meter härifrån.

Det dyker upp många, många tankar när jag inte orkar göra annat än att vila. Trollet sitter och ser på film medan maken fikar. Jag hör hur porslinet skramlar och filmens monster grälar på varann. Många tankar, men nästan inga som känns nämnvärda.

Leave a Reply

