Rutinmässigt handlande

Då maken veckohandlar så följer jag och trollet med nu under hans föräldraledighet och medan han går i butiken och får lite egentid så roar vi andra oss på Andys Lekland.

20160216-155158.jpg
Det har dessutom fallit sig så att vi som är på Andys tar oss varsin glass. Tisdagsglassen! Den infördes faktiskt under en period då det var jag som handlade och maken lekte, men jag har glatt anammat traditionen. Så idag har jag köpt två glassar för sammanlagt 33 kronor. Ananas split till mig och tutti frutti till trollet.

Nu är vi på väg hem för att fika. Vi har köpekakor hemma men jag ska försöka ta mig tid att baka några egna endera dagen. Har svårt att hitta ett bra recept på kakor med chokladbitar i dock.

Leave a Reply

