Leva upp gamla lager

Ett annat steg jag tar för att minska min konsumtion för tillfället är att se till att använda alla hotellflaskor av schampo, balsam, tvål och lotion. Själv har jag inte rest mycket men maken har sparat framförallt tvålar sen innan vi träffades (!) och sedan har jag fått en massa när släkt och vänner gör sig av med sina lager. Normalt använde jag lite ekobetonade produkter som Faith in Nature och Weleda men nu får jag chans att testa lite annat. Allt från Dove till Molton Brown.

Jag blir lite sugen på att smälta ihop min egen salva av olja och bivax när den här utrensningen är slut. Funkar både som hårvax och på nariga knogar. Blir det så att vi skaffar bin till sommaren är det ju mer än lovligt självhushålleligt, dessutom!

Leave a Reply

