Den aktiva familjen i sitt esse

Idag har jag mitt icke uttalade köpstopp till trots köpt ett medlemskap på Friskis och Svettis till trollet så att vi ska kunna gå på familjegympa på söndageftermiddagar. Jag tror att det är bra för honom inför förskolestart att ha nån form av organiserad aktivitet där man förväntas göra som alla andra.

Till lunch byggde vi oss en eldplats i skogen bakom huset där vi grillade korv och pinnbröd.

20160214-212903.jpg Gott och mysigt men alldeles för kallt och fullt med rök i allas ögon. Dock ett koncept värt att utveckla. Resterna blev middag med lite bruna bönor. Korven slantades och resterna av bröddegen stektes som kolbullar. Jättegott att steka pinnbrödsdeg med rosmarin i generösa mängder smör!

I huslighetens tecken håller jag även på att sätta en surdeg. Jag kallar den Valentin och den artar sig fint! Är det nån som har en levande Herman får ni gärna ge en klick till mig! Jag misslyckades med min sist (för sisådär sex år sedan) då min livssituation såg helt annorlunda ut och jag knappt kunde ta hand om mig själv, än mindre barn, katt höns eller ens en surdeg.

Leave a Reply

