Fördelen med magsjuka

Den enda egentliga fördelen med magsjuka – som jag kan komma på – är att det väcker en viss bacillskräck i mig som resulterar i tvättade mattor, spritade dörrhandtag och dammsugna golv. Vi har det finare hemma nu än vi haft på säkert närmare ett år.

Ibland (ofta) springer mitt huvud iväg med mig och jag vill göra mer än jag vare sig orkar eller hinner. Mitt mål är att strömlinjeforma många processer i hemmet så att de bli så lätta som möjligt att genomföra, men likförbannat ska stearinfläckar strykas ur duken och sådant tar mer tid än jag har till hands i dagsläget.

Sådana omställningar tar både tid och energi men jag har en vag förhoppning om att ha genomfört ett första steg av det mesta till nästa vinter.

Leave a Reply

