Så kom dagen vi fasar inför varje år

Nej, det är inte deklarationsdags riktigt än men idag gjorde årets magsjuka sitt inträde hos familjen Hjerpe. Fy fan.

Än är det bara trollet som spyr som en räv medan jag far runt och spritar och tvättar allt jag kommer över (jag har sällan önskat mig en torktumlare med en sådan innerlighet) medan maken vakar över trollet och är snabb med bunken när det gäller. I alla fall oftast. Sedan är jag där med spriten.

Nu ska jag sova medan maken tar första nattpasset. Om tre, fyra timmar kommer han väcka mig och då är det min tur att vaka medan han får ta igen sig.

Jag slukar vitpepparkorn som att det inte fanns en morgondag.

Leave a Reply

