Mammahobby

Mina vanliga hobbys:

Rita och måla
Skriva
Dansa
Skriva och spela musik
Keramik
Osv

Mina hobbys som mamma:

Laga mat (typ korv och makaroner)
Leka med troll
Städa
Hänga tvätt

Ja, jag är lite sur just nu för att jag inte får sitta vid pianot och spela en visa för trollet vill sitta på mig i soffan medan han spelar spel på sin padda. Maken får däremot sitta ostört vid datorn och spela rymdspel. Orättvist!

Å andra sidan är det jag som gäller i de flesta lägen (utom att byta bajsblöjor numera, hehe). Så jag försöker ta det onda (begränsad frihet och självbestämmanderätt) med det goda (att vara den viktigaste personen i någons liv, den som alltid finns där och som man söker tröst hos när livet är hårt) och i den mån jag kan fokusera på det senare.

20160105-171844.jpg

Leave a Reply

