Jag funderar på att klippa mig

Faktum är att jag har kommit till en punkt där jag rent av starkt överväger det. Nästan så att jag bestämt mig.

Jag har rätt så rejält långt hår, åtminstone ner till midjan. Anledningen till att jag inte riktigt vet hur långt det faktiskt är beror på att jag alltid har det uppsatt i en rufsig knut. Alternativt i en mer eller mindre rufsig fläta. Alltid utom när jag ska sova, duscha eller borsta håret. Att borsta håret tar mellan en kvart och en halvtimme. Det känns inte riktigt värt det längre.

Jag panikklippte håret när trollet var nytt, tog en sax och karvade av hästsvansen. Hade trott att jag skulle stå ut med långt hår tills barn nummer två och då klippa kort men jag tror inte att jag ids vänta.

Jag har massor av redskap och kunskap för att skapa fantastiska hårkreationer men det blir aldrig av. Jag får vara glad om jag hinner duscha nu under småbarnsåren. Tid och ork till ljuva lockar och fantasifulla uppsättningar finns helt enkelt inte.

Så det är nog dags att med både sorg och lättnad ringa frisören på måndag. Så får det bli.

20151231-102123.jpg
Hejdå håret!

Leave a Reply

