Det blev vinter i alla fall

20151229-221950.jpg
Snön kom och ligger fortfarande! Vi har haft snöbollskrig, åkt pulka och gjort snöänglar.

Med vintern som även min röjarlust, utlöst av alla miljoner förpackningar som sprider sig över varje yta i huset efter julen. Jag har länge sett och känt att vi är i stort behov av att röja och rensa hemma men orken och lusten har det varit värre med. Den har inte riktigt infunnit sig, men nu hoppas jag att jag ska kunna pressa varenda liten städdroppe det bara går ur den resterande semestern. Min familj tittar konstigt på mig när jag drömskt säger att jag längtar efter att städa garaget. Det får stå för dem.

Leave a Reply

