Nu får det faktiskt räcka, kände jag

Jag är sjuk. Igen. Resten av familjen har klarat sig men jag är sängliggandes. Och samtidigt som jag är trött på att vara sjuk och känner att nu får det faktiskt räcka, så är jag så himla tacksam att det bara är en futtig förkylning jag får dras med.

Det är lite opassande just denna vecka dock för imorgon ska vi flytta kära syster hit till byn. Då vore det opraktiskt att inte kunna hjälpa till.

Jag känner att jag inte kan gnälla helhjärtat när jag skriver ner mina bekymmer för plötsligt får jag perspektiv nog att se att det faktiskt inte är så illa. Och då känns det ju lite bättre, just för att jag kan vara glad åt att det inte är nån egentlig fara med mig även om det är jobbigt och opraktiskt. Så det är nog rätt så bra.

Leave a Reply

