Kalastrött

Nu är jag helt utsjasad, min bror och hans sambo har haft dop för sin dotter och jag stod för blommorna. Inte rent ekonomiskt men arrangerandet av dem. det blev vackert och det blev mycket. Lyckades inte ta några bilder på blommorna med telefonen men hoppas komma ihåg att bjuda på dem en annan gång.

Att lägga en slant på att se till att ha snygga blommor på en fest gör så otroligt mycket för festlighetskänslan, tycker jag. Idag slog vi verkligen på stort och jobbade både med planteringar och dekorationer.jag jobbade med samma blommor (med viss variation i blomval och färgskala) i alla dekorationer och såg till att det fanns en dekoration överallt, till och med i rökrutan och i badrummet. De små detaljerna är relativt billiga men ger en exklusiv känsla.

Jag hann inte med allt jag hade velat, då jag var lite ringrostig i början och materialberedningen tog längre tid än jag hade räknat med.

Själva ceremonin på dopet var fantastiskt fin. Bra präst, lugnt och stillsamt och jag och kära syster sjöng några väl valda låtar. Mycket kärlek.

Leave a Reply

