Skördefest

Igår kom september, och hösten gjorde raskt sitt inträde. Snart är det nog dags att sätta på värmen i huset och ta in alla växter som är känsliga för kylan.

20150902-114537.jpg
Jag passade på att gå ut i trädgården och ta in lite av den skrala skörd som sommarens odling erbjuder.

20150902-114622.jpg
Jag lyckades komponera en middag som bestod uteslutande av råvaror från trädgården, bortsett från salt, peppar, smör, olja och fläskfärs.

20150902-114730.jpg
Ska man äta kokta morötter så ska de vara riktigt färska! Då är det riktigt gott. Morots- och rädisblast blancherade jag och blandade ihop med färsen och lite andra grönsaker. Det känns lite underligt att ta tillvara sådant som alltid setts som sopor under min uppväxt men jag hoppas på att det snart kommer kännas hur normalt som helst.

2 thoughts on “Skördefest

  1. Åååh älskar när man bara kan gå ut och plocka det man ska äta till middag! Min syster håller på med självhushållning (själv bor jag i stan) så när jag är där lagar vi rotfruktsrätter och ALLT kommer från trädgården! Så jävla nice 🙂

Leave a Reply

