Ordning

Inspirerades av Lady Dahmer till att rensa undan alla kläder som är för små just nu. Passade även på att röja upp i resten av klädkammaren som innan såg ut som fan, rent ut sagt. Det var väldigt, väldigt rörigt och osorterat.

Nu ser det ut såhär:

20150830-103712.jpg
Det roliga i sammanhanget är ju att en klädkammare som tidigare var knökfull nu är rätt luftig, och det som rent faktiskt plockats ut ur utrymmet ifråga inte är mer än vad som skulle fylla en vanlig icakasse. Tänk vad lite omrumstrering kan göra! Man behöver inte slänga allt som inte faller en på läppen i precis detta nu. Har flera gånger varit med om att sånt jag trott att jag aldrig mer ville se visar sig vara nåt jag tycker mycket om en tid senare.

Nu vill jag inte uppmana någon att aldrig mer göra sig av med något, men just denna utrensningstrend som råder känns lite ogenomtänkt då jag tippar på att åtminstone hälften av det som rensas ut ersätta med nåt liknande inom kort och på så vis triggas ytterligare konsumtion. Ett dåligt nyttjande av våra resurser, i min mening.

Leave a Reply

