Årstidernas gång

Så börjar det lacka mot höst. Det är absolut inte höst än men faktum är att såhär års börjar sommaren lida mot sitt slut vare sig vi tycker att det är en bra idé eller inte. För mig väcker det som vanligt längtan. Efter höst. Jag vill inte att den kommer just nu, eller än på ett par månader nödvändigtvis, men jag ser fram emot att den kommer. Så kände jag inte i juni.

För fastän sommaren varit snäppet värre än halvdan vädermässigt, och fastän jag badade för första gången i år då vi äntligen lyckades pallra oss iväg till stranden (till trollets största förnöjelse) så är sommaren gjord. När den väl hållit på ett tag är det dags för nåt nytt, något annat. Och då kommer hösten som en frisk fläkt, bokstavligen.

Sedan är väl nästa fråga hur vi ska lyckas trolla fram pengar till en solresa under hösten… För vad jag däremot är förvånad över är hur det i mig väckts en längtan efter att resa söderut en sväng. De hör inte till vanligheterna. Å andra sidan gör inte sommarens väder det heller.

20150805-084711.jpg
Trollet leker i en rulle leca

Leave a Reply

