En salig röra

Mitt arbetsrum är vansinnigt osorterat. Det är litet och rymmer både jobb, många av mina hobbys och diverse allmänna familjesaker som envist slängs in där av övriga familjemedlemmar (läs: maken) när det städas eftersom där ändå är stökigt. Det, i kombination med att jag varit föräldraledig på dagarna och där inte finns nån lampa så att man kan vara där på kvällarna och röja, har lett till att jag inte kunnat använda det till något annat än bråtrum sedan vi flyttade in.

20150725-192841.jpg
Det här är den mest städade och ordningsamma ytan i hela rummet.

Nu har jag i dagarna börjat röja upp där i alla fall. Plockar ut saker och tar fram sådant jag hoppas kunna använda upp snarast för det är ett litet rum och mycket saker. Ingen förvaringslösning i världen kan lösa den ekvationen. Saker måste ut, så enkelt är det.

Bland annat har jag plockat ut ett par härvor ekologiskt, brunt yllegarn som jag tänkte virka en filt av. Problemet just nu är bara att mina virknålar försvunnit i den allmänna röran.

Leave a Reply

