Säg hej!

Jag försöker ha för vana att hälsa på servicepersonal som butiksbiträden, busschaufförer och biljettkontrollanter.

Ibland när jag gör det blir personerna jag hälsar på glatt förvånade, som att det kan gå dagar utan att det är någon som egentligen ser dem för de människor som de är där de sitter och sköter ett arbete som vi alla som nyttjar tjänsten ju är beroende av att det blir skött!

Jag tror att stämningen på bussen blir lite trevligare för varje person som är trevlig, det låter väl inte helt orimligt? Och det krävs så lite!

Jag vill på intet vid framställa mig själv som en fantastisk människa som gör detta, och det händer att jag misslyckas med det – men att ha ambitionen att göra det, att gå in med en bra attityd, kostar mig rätt lite.

Så jag vill bara påminna om att hälsa på dina medmänniskor, skapa ögonkontakt. Även om det är lite jobbigt ibland. Jag tror att det skulle bidra till att bygga en sammanhållning i samhället som vi verkar vara på god väg att tappa. Och det har vi verkligen inte råd med.

Leave a Reply

