Häcken full

Det finns inte mycket tid eller ork till att blogga såhär mitt i sommaren. Vi är för upptagna med att möblera om, sätta upp tavlor och hyllor och boa både inne och ute.

Idag har jag och kära syster satt en svartvinbärshäck på framsidan.

20150717-173446.jpg
32 små plantor kom i jorden och vi har 20 i reserv ifall en del inte skulle klara sig.

Jag är så sen med alla utplanteringar i år att jag får se till att fokusera på det vi bygger upp inför kommande år då jag befarar att årets skörd kommer vara skrattretande liten.

I dagarna har hallonen mognat, och smultron och jordgubbar har vi plockat i ett par veckor redan.

Hönsen har fått en daghage som de kacklar omkring i. De värper nåt ägg var eller varannan dag.

Vaktlarna hade en incident och Skata, min favorit, gick hädan under dramatiska former. Ombyggnationer pågår för att kattsäkra deras boende, snarast.

Nu är det dags för middag innan trollet slocknar. Rökta räkor! Värre kan man ha det.

20150717-174106.jpg
Hönshagen

Leave a Reply

