Men bara nästan..

Idag lyckades jag nästan med det mesta.

Lyckades nästan rensa klart landet till frilandsgurkorna. Klippte i alla fall fram landet så att det inte skuggas av stora sjok med böljande kvickrot.

Lyckades nästan baka sirapskakor. Smeten står i kylen och “ligger till sig en stund”. Den har gjort det i några timmar nu och kommer med största sannolikhet göra det minst ett dygn till.

Lyckades nästan med att inte impulshandla när vi var på bauhaus, bara lite fåfänga frön som det är väl sent att sätta och en vattenspruta då vår gamla börjat läcka nåt enormt. Och en hortensia att ha på framsidan av huset. Något jag drömt om länge men inte prioriterat. Och stenklister. Och en fogskrapa på skaft till uteplatsen. Nåja, det blev kanske endel impulsinköp men merparten av det inhandlade var i alla fall planerat att köpa om än inte idag så nån gång och då är ju denna dag så god som någon.

Nu ska jag skriva en lista innan jag somnar, på sånt jag vill lyckas med en annan dag.

Leave a Reply

