Så kör vi ett varv till…

Jag var på min första körlektion idag. Eller, första är att ta i. Jag gick massor på körskola under två somrar men det är tio år sedan nu. Och jag måste erkänna att jag är mer än less. Jag har ju gjort det där redan. Känner mig inte helt motiverad att börja om som en annan tonåring.

Men jag vill väldigt, väldigt gärna ha körkort. Det är ett stort (väldigt stort) hinder för mig yrkesmässigt då det både är svårt att få en anställning och att kunna driva ett framgångsrikt företag i blomsterbranschen om man inte kan förflytta sig själv och en massa växter på ett smidigt sätt. Det är överskattat att åka tåg i en timme med en rullväska full med buketter, och att vara beroende av att få skjuts överallt.

Dessutom vill jag ha möjlighet att göra utflykter med trollet på samma sätt som maken kan, och åka iväg nånstans som till exempel stranden.

Det är en frihet i att ha körkort som jag inte vill vara utan, speciellt som vi bor på landet, mer eller mindre. Så jag biter i det sura äpplet. Det är bara att boka in några lektioner till.

Leave a Reply

