Lassi

20150613-094413.jpg
Jag har gjort lassi!

Kan inte minnas när jag gjorde en lassi senast. Vi drack den här varianten i mängder på somrarna när jag var tonåring och vi var nere på Öland och målade.

Den är mycket enkel, man bara mixar ihop yoghurt, banan, frysta hallon, konserverad ananas och en klick honung. Det är inte så noga med proportionerna.

Jag tar mig en sen frukostlassi medan jag tar en paus i att städa. De sista veckorna av föräldraledighet (aka studier) var jag rätt less och hemmet ser ut därefter. Nu en vecka efter att ha jobbat känns det mest kul att ge sig i kast med område efter område.

Jag delar upp hus och trädgård i olika områden eftersom vi på sina ställen har öppen planlösning och då kan det vara bra att fokusera på en liten bit i taget. Dagens indelning har 31 områden. 20 inne och 11 ute. Så kan det bli när man köper en niorumsvilla.

Strax dags att sätta igång igen, ska bara dricka lite mer lassi.

Leave a Reply

