Första arbetsveckan

20150612-204927.jpg
Det går bra att jobba. Första veckan avklarad! Än har jag inte dragit in så mycket kosing, dock. Faktum är att jag nog gått ungefär jämt. Men i och med det har jag å andra sidan banat väg för famtida inkomster. Hoppas jag.

Jag har bland annat – till slut! – hittat papper i rätt storlek, struktur och mängd (och pris, inte minst) för att kunna göra illustrationerna till en bok jag skrev i våras under didaktikkursen. Kursen som jag senare hoppade av pga att man antingen var tvungen att vara lärare eller gå praktik för att kunna klara den. Jag är inte lärare och jag kunde inte gå praktik eftersom jag hade trollet hemma, så jag fick hoppa av. Dock var det kul så länge det varade.

Nu ser jag fram emot nästa arbetsvecka. Ska försöka att vara ledig i helgen, så att det inte blir så att jobbet sipprar in i varje vaken minut. Jag har lite mer som jag skulle velat ha gjort ikväll för att känna mig riktigt klar men jag tror att jag kommer prioritera att äta glass och se på Game of Thrones. Och det är nog lika bra det.

Leave a Reply

