Kucklor!

20150607-180650.jpg
Äntligen går en gammal dröm i uppfyllelse! Vi har köpt höns. Fyra dvärghöns blev det, fastän vi från början tänkt oss stora hönor. Men nu är jag hemskt nöjd med dvärgarna, det känns som att hönshuset hade varit i minsta laget om vi haft fyra stora höns i det.

20150607-180951.jpg
Det blev två dvärgkochiner, en dvärgbrahma och en dvärgleghorn. I precis de färger jag önskade mig.

Vi köpte vaktlar också, vilket även det har varit en dröm länge. Vaktelburen köptes redan förra sommaren och har stått tom i väntan på sina invånare.

20150607-181224.jpg
De är så fina, så snälla! Jag älskar fåglar! Fick hålla mig i skinnet för att inte köpa hem en och annan liten ankunge idag för de är så söta att jag knappt vet vart jag ska ta vägen. Nästa år kanske…

20150607-181347.jpg
Småkucklorna har redan varit flitiga och lagt tre ägg! Jag ser fram emot att kunna äta vackra, goda ägg med en liten sol i mitten – från fåglar som jag vet har haft det bra!

20150607-181541.jpg
Självhushållning = Lycka!

Leave a Reply

