Mitt hjärta är en måne och ditt hjärta slutade slå för länge sen

Hjärtat mitt snurrar runt sin egen axel. Det innebär att ibland är den sida som vänder sig ut mot världen hel och vacker, om än något ärrad. Det är då det är så lätt att vara lycklig. Allt som oftast ligger hjärtat så och livet går på i de hjulspår man ser framåt vägen.
Men det finns andra dagar och stunder när jag förlorar stigen ur sikte. Då vänder sig hjärtat och visar upp den svarta, oläkta sårskorpa som finns där.

Idag blev det juni och det är nu drygt tre år sedan jag förstod att allting inte alltid ordnar sig och att när det som inte får hända redan hänt finns det ingenting jag kan göra för att få det ogjort.

Jag försöker vila i sorgen, viss om att om jag bara rider ut stormen kommer hjärtat vända sig rätt igen.

20150601-223526.jpg
Fy vad jag saknar dig ibland! Det var så mycket jag ville visa dig, du fanns med i mina framtidsplaner men jag förlorade dig ur sikte och sen var du försvunnen.

Leave a Reply

