I väntan på besked

Jag är på väg hem efter en arbetsintervju. Oj, så nervös jag var. Jag tycker att jag hanterar nervositet ganska bra nuförtiden (tack stand up comedy-kursen!) men det skiner ju igenom ändå, och jag får svårare att tala för mig.

Men jag hoppas att jag gav ett tillräckligt bra intryck för att få komma och provjobba, för jag tror att det är ett roligt och intressant jobb – och att jag skulle vara bra på det. Assistent till en tjej (eller kanske kvinna) som imponerade med sin vältalighet. Jag tror att det skulle kunna bli ett strålande koncept, och skulle det vara så att jag inte får jobbet skulle jag förmodligen sörja själva arbetsuppgifterna mer än de förlorade inkomsterna det medför. Det känns väldigt roligt att känna sådan entusiasm, även om det förstås även är lite läskigt.

Tummar och tår hålles intensivt.

Leave a Reply

