100 sätt att rädda världen

Igår och idag läste jag ett av våra exemplar av “100 sätt att rädda världen” av Johan Tell. Den är väldigt inspirerande och har man inte läst den tycker jag gott att man ska göra det. Den finns med största sannolikhet på närmaste bibliotek.

Boken består av en lista på 100 saker som är mer eller mindre enkla att åstadkomma och som är gynnsamma för miljö och hälsa.

Vissa saker tycker jag nog att jag redan gör, som att till exempel ha en köpfri dag i veckan. Det är nog ytterst få veckor som jag handlar mer än nån enstaka dag, och ännu mer sällan som jag skulle få för mig att köpa något varje dag i en hel veckas tid.

Jag undrar hur lång tid det skulle ta för mig att gå igenom punkterna från 1-100? Och om jag lyckas ta mig hela vägen innan jag tröttnar?

Jag gör ett försök.

20150530-103219.jpg

Leave a Reply

