Förra veckans matsedel – igen!

Ojojoj, nu är jag allt sen med matsedlarna. Här är förra veckans:

20150526-090937.jpg
Den följdes rätt så bra.

Nu är det bara att ge sig på att skriva nästa, det ska upp på dagens att-göra-lista.

Idag blir en innedag sett till vädret. Vi har redan varit ute i över en timme och blött ner oss så jag tror att det får räcka åtminstone i några timmar framöver. Jag är egentligen väldigt sugen på att fortsätta med de trädgårdssysslor vi inte hann med igår men oviljan att gegga runt med fingrarna i kall lerjord för att gräva ett hål till de plantor som ska ner i rabatterna väger tyngre. Vi har inte många centimeter jord innan man når ett lager med stenkross som inte går att gräva med spade så jag sitter och plockar sten ur planteringsgropen för hand så att det blir djupt nog att ställa ner växten och sedan hälla i ny, fin jord. Att plocka stenar i hundratal är en överkomligare uppgift när solen skiner och fåglarna kvittrar.

Jag köpte två blåbärsbuskar att sätta i det som nu fått namnet klosterträdgården, i och med att jag även planterat ramslök där. Det hette tidigare rhododendronrabatten men jag har nu planterat in både daggkåpa, funkia och nu ramslök så det känns lite mer klostrigt. Ska se vad mer jag kan sätta där för att det ska kännas ännu mer som en klosterträdgård. Tips mottages tacksamt. Kanske små avgudabilder? Vi får väl se…

20150526-092253.jpg

Leave a Reply

