Filifjonkan i mig

Jag går, i perioder, och förbereder mig på Den Stora Katastrofen! Ömsom oroar mig och ömsom hamstrar, går igenom i huvudet vad vi har för resurser att klara oss om infrastrukturen i samhället skulle haverera. Var kan vi få tag i vatten, hur länge räcker maten vi har hemma, hur håller vi värmen om det sker under vintern?!

Det är rätt så dränerande på energi att gå runt och vara rädd på det sättet så jag brukar försöka mota undan de tankarna och den oron, och emellan perioderna skapa bättre beredskap inför nästa sväng så att oron blir lite mindre.

Leave a Reply

