Äppeldrömmar och dålig sömn

Har under natten insett att det inte är oro (i alla fall inte bara) som gör att jag sover dåligt. Jag har ungefär sju tusen myggbett på höger ben. Det kan bidra. Har vaknat av klådan flera gånger inatt. Ska bli noggrannare med att ta mina mediciner…

Och apropå nåt helt annat; jag tror att äppelträdet eventuellt tänker överleva! Alla blad såg väldigt ledsna ut ett tag men nu har de börjat piggna till även om de är bruna i kanten och alla blomknoppar har torkat bort. Så nu har hoppet om en äppelbuske åter väckts till liv. Maken säger att det kommer bli ett jättebra klätterträd, och ja det kommer det. Ungefär när vi får barnbarn, kanske. Eller nu ska jag inte vara sån, hade inte vårt körsbärsträd varit så tätt hade det varit ett bra klätterträd (det är tjockt och ser stabilt ut) och det är ju bara tio år gammalt!

Det bästa med ifall äppelträdet klara sig är, förutom att vi hamnar ett år efter planen för fruktträdgård, att vi i år kommer köpa ett plommonträd! Hipp hurra!

Leave a Reply

