Lovande konstnär söker gallerist

Jag har tittat igenom platsbanken. Min egen och närliggande kommuner. Det finns inga jobb jag kan söka. Antingen är jag inte kvalificerad eller så är jag inte lämplig. De jobb jag kunnat söka har jag sökt och inte fått något svar, det finns inga kontaktuppgifter så att jag skulle kunnat ringa och tjata (eller visa mig intresserad och ambitiös, som det så fint heter).

Jag har sagt till alla jag kommer på att jag söker jobb, folk har hört sig för men – ingenting.

Paniken börjar gro och jag har ont i magen på kvällarna. På dagarna med. Oron yttrar sig som avundsjuka och begär och vädrar jag mina tankar viftas de bort.

Jag försöker påminna mig själv om att mitt människovärde inte sitter i min förmåga att tjäna pengar men det är ändå så lätt att känna sig värdelös. Trots att jag egentligen vet att jag besitter många fantastiska egenskaper, färdigheter och erfarenheter.

Jag vill ha ett någorlunda stadigt kneg, lite pengar som rullar in med hyfsat jämna mellanrum. Det ultimata vore långsiktiga samarbeten med en gallerist och ett förlag, samt med en bra producent och en festfixare. Då skulle jag kunna göra det jag gör bäst. Tyvärr ligger mina största talanger inom smala områden så en sådan utopi kan jag nog bara drömma om. Och tills dess får jag fortsätta leta efter ett riktigt jobb.

20150520-221916.jpg

Leave a Reply

