Begär

Det har blivit mycket skrivet och tänkt om pengar och begär på sistone, allt jag kunna köpa om jag bara varit stormrik.

Idag har jag varit inne i en leksaksbutik och jisses säger jag bara! Vid nästa lågkonjunktur kan nån (regeringen?) ge mig en slant så fixar jag det! För hade jag bara stålarna så skulle jag konsumera så det stod härliga till.

Skämt åsido, det finns verkligen väldigt mycket fina, ordentliga och framförallt roliga leksaker nuförtiden! Mycket i trä och det gillar jag, det känns gediget och bra.

Idag köpte jag ett garage och fyra träpussel i en ask. Jag behöver antingen tänka igenom vad det är för hål jag egentligen försöker fylla med dessa konsumtionsdrömmar eller skaffa mig en inkomst. Kanske båda, egentligen.

Leave a Reply

