Sovmorgon

Till tolv minuter över sju minsann. Vilken lyx!

Nu har maken hoppat i duschen och jag ligger och drar mig medan trollet far runt som ett jehu och ömsom kvittrar och ömsom vrålar. Klättrar på mig, på sänggaveln, på pallen i badrummet och så på mig igen. River sönder sina väl slitna lakan bara på skoj, riiitsch säger det från andra sidan sängen. Klonk, dunk, brak. Emellan allt oväsen kan jag höra lite fågelkvitter.

Att vara småbarnsförälder är inget jag skulle byta bort för allt i världen, men nån gång då och då skulle jag kunna tänka mig att byta till mig en lugn morgon. Men då påminner jag mig om att småbarnstiden är kort och att tiden för lugna morgnar kommer den också om jag bara ser tiden an (pensionen, here I come!). Och säger till mig själv på skarpen att se till att uppskatta våldsgoset så länge det varar, för underbart är kort. 86 centimeter, för att vara exakt, på senaste BVC-kontrollen.

Leave a Reply

