Upp och hoppa, ligg ej och dra dig!

Nu är det strax dags att hoppa ur sängen! Hade det varit vilken annan helgmorgon som helst skulle jag nog sovit nån timme till men nu ska jag upp och baka.

Om en timme far vi till mina föräldrar och hjälper dem att flytta möbler och så blir det familjeloppis. De ska sälja sitt hus och flytta norröver och efter ganska precis trettio år i samma hus så finns det en del att rensa ut.

Dessutom ska vi passa på att fira deras födelsedagar, därav bakandet! Vad annars ger man till ett par som gör allt de kan för att göra sig av med saker och på grund av detta inte har nån tid över att ge sig ut på äventyr? Det kanske är jag som är fantasilös men om man tar bort allt vad prylar heter samt upplevelsepresenter finns inte mycket annat än hembakt kvar, och jag är inte den som protesterar. Jag älskar ju att baka! Just idag kanske jag är något av en tidsoptimist men det må vara hänt. Så, upp och hoppa med mig!

Leave a Reply

