Det klär mig att bli äldre

Jag såg mig själv i spegeln och noterade de gryende ålderstecknen. Tänkte “shit Vad snygg jag kommer vara när jag är femtio!”. För om man nu ska lägga ner nån energi på det yttre alls kan jag konstatera att jag har drag som blir vackrare med åren. För tio år sen kände jag att jag skulle passa som trettioåring, rent utseendemässigt, och det hade jag ju rätt i.

Det är min intention att förebygga ålderskriser, åtminstone vad gäller det yttre så kallade förfallet genom att bejaka förändringen. Det är en tanke som inte är helt färdigtänkt men jag är trött på att oroa mig över att jag kommer se äldre ut med tiden.

Lätt att säga i dagsläget när jag fortfarande får visa leg när jag köper alvedonsuppar till trollet samt att jag, när jag öppnar dörren för fiskförsäljaren, får frågan
“Har du mamma eller pappa hemma?”.

Leave a Reply

