Tre av mina bedrifter

Jag är så himla speciell, jag. Kan saker som inte alla kan, minsann. Även om det inte alltid är med flit…

Jag har till exempel råkat klippa mig själv i fingret med en sekatör. Det är det inte alla som lyckas med! Faktum är att det kräver ett visst mått av klantighet (eller oförsiktighet om man vill vara snäll) och ett något högre mått av stress (samt förstås en situation där en sekatör är inblandad) för att alls komma i närheten av att lyckas med detta. Vem som helst kan ju skära sig på ett rakblad, det kan man ju till och med göra med flit ifall man nu är lagd åt det självdestruktiva hållet men att klippa sig med en sekatör är rätt svårt att åstadkomma. Det är dock på intet sätt att rekommendera för det gör svinont.

En annan bedrift är (när vi ändå är inne på kroppskador) att jag har skurit mig på en sked. Ja, det är sant. En helt vanlig tesked. Jag försökte äta en omogen kiwi och slant så att jag skar mig på skedbladet så att det började blöda!

En annan gång lyckades jag bränna vid potatis när jag kokade den. Jag har blivit bättre på att laga mat sen dess, tack och lov. Och jag använder inte sekatör till vardags längre. Dock var jag nära att skära mig på skeden nyss när jag åt omogen kiwi. Jag slant och drog till med bladet över handryggen. Det blev bara ett ömt, svullet märke. Puh! Det hade varit en bedrift att tala om annars – att lyckas skära sig på en sked två gånger!

Leave a Reply

