Vattensnuffel tölstig!

Ni som kan er Tom Puss vet vad jag talar om…

Sitter på tåget in till staden igen. Oj vad ledsen trollet blev när jag lämnade honom för tredje dagen i rad!

Jag hade turen att få min operation uppskjuten nån timme så att jag fick äta frukost, även om det blev tidigt. Annars skulle det varit stopp vid midnatt och de som känner mig vet att jag inte klarar av att åka någon form av färdmedel utan mat i magen för då mår jag så illa att det gör ont i ansiktet, det flimrar för ögonen och jag får ta av mig så mycket kläder den sociala situationen tillåter för att svalka mig, och andas djupt och kontrollerat för att inte kräkas.

Nu får jag dock inte äta mer. Inte dricka heller och jisses vad törstig jag är! Jag går helst ingenstans utan min vattenflaska, fullkomligt avskyr att vara törstig och får ganska snabbt samma symptom som om jag inte ätit. Plus huvudvärk. Dessutom är det lättare att svälja oro och ledsamhet med en klunk vatten.

Just nu är jag mest törstig dock. Jag börjar misstänka att mitt noggranna skrubbande har medfört extremt ökad avdunstning eftersom minsta rest av isolerande fett på ytan är borta. Som om man skrapat av vaxlagret på ett barr. Inom kort ska jag dock ta Alvedon på läkarens order, då får jag ta mig en slurk!

Mötte just världens trevligaste konduktör, det muntrade upp och avledde från törsten en aning!

20150512-095052.jpg
Vatten! Min favorithorisont i hela världen. Jag längtar upp till höga kusten, dels för att få sitta här och dels för att åka till en annan favoritplats. En klippstrand man kommer till om man går genom skogen från en liten fiskeby där vi brukade köpa rökt fisk ur ett kylskåp som stod mellan husen. Endera året kanske jag kommer dit igen.

Leave a Reply

