Så här ren har jag aldrig varit förut

Tvättad från topp till tå med descutan. Jag är så ren att jag gnisslar. Imorgon bär det av till operation och jag är lite nervös om jag tillåter mig att känna efter. Dock ser jag till att inte riktigt göra det, känna efter alltså, eftersom jag känner mig själv och vet att jag lätt kan piska upp ett mardrömsscenario om jag bara får chansen. Det är en yttepyttig operation på tio minuter och de kanske inte ens kommer skära i mig så det är inget att hetsa upp sig över (även om narkosen i sig är skrämmande nog för mig som aldrig tidigare varit sövd).

Så jag fokuserar på förberedelserna. Skrubba, skrubba, tvätta, tvätta. Bädda rent, ta fram rena kläder och handdukar, ställa klockan på ringning.

Så får tiden gå tills det är över.

Leave a Reply

