Lantlolla på vift i city

Jag är inne i staden och det som en gång var mina kvarter känns skrämmande, främmande och stinkande. Tacka vet jag lukten av hav och nygödslade åkrar!

Jag gick från Slussen till Centralen (ett favoritstråk vad gäller stadspromenader) och råkade slinka in i en och annan butik på vägen. Köpte sådant jag egentligen inte behöver. Vykort och en bricka med motiv av Bengt Elde, tavelmålaren. Små glas i samma serie som våra dricksglas (fullkomligt onödigt egentligen, men de är så smååå…), en muffinplåt och lite klistermärken.

Ovanan vid att befinna mig i staden gör att jag måste ägna mig åt kontrollerade andningsövningar med jämna mellanrum för att inte överväldigas och bli alldeles hispig. Jag tror att det drivit på shopoholictendenserna också.

Nu är jag i alla fall på hemväg. Missade ett tåg med två minuter så nu kommer jag inte hem förrän halv åtta.

Bild på brickan

20150511-180805.jpg

Leave a Reply

