Otålig

Trollet vaknade vid halvfemsnåret och hoppade på mig i nån halvtimme tills maken gav upp och gjorde morgon. Jag försökte få mig en välförtjänt (?) sovmorgon till kvart i sex nån gång men blev väckt några varv däremellan av både troll och katt. Nu har jag vaknat, vi har vinkat av maken aka pappsiluringen (ju tidigare han far till jobbet desto tidigare kommer han hem, tjoho!) och sedan ätit frukost i lugn och ro. Hos oss kan man ha tur såhär på helgerna och hitta lite melon eller ananas att mumsa på till frukost, eftersom det blivit vårt nya standardgodis på helgkvällar.

Men åter till saken, nu sitter jag och låter aktivt bli att skicka ett sms eller ringa kära syster för att inte väcka henne. Hon har nog också gjort sig förtjänt av en sovmorgon och hör nog av sig när hon vaknar, men jag vill att hon ska vakna nuuu! Att hon ska sätta sig på tåget och komma hit nuuu!

Vi hinner aldrig (aldrig!) med det vi vill och behöver göra när vi ses så ju tidigare hon far hitåt desto bättre, tycker jag. Då bortser jag fullständigt från hennes behov av att få vara hemma hos sig ibland, men vädret ska vara vackert på förmiddagen idag och vi har så mycket att hinna med. Sätta lök av alla de slag, till exempel. Repa, vi har ju för tusan en spelning imorgon! Sortera bebisbilder när trollet sover (kanske är lite överkurs?).

Apropå åt helt annat, nån som är bevandrad i drömtolkning kanske kan förklara för mig vad det kan antyda att man drömmer om fondsparande hela natten? Det känns (förutom mardrömmar) som att det skulle kunna vara världens i särklass tråkigaste drömtema!

Leave a Reply

