Hutter!

Är lite frusen. Gick och kollade termometern som brukar ligga runt 19 för att få bekräftat att det bara är jag som är hurven och sjåpig, men då visar termometern 17 grader! Det är en hel grad under 18 vilket är vad vi tycker är acceptabelt som inomhustemperatur. Hu!

Inte konstigt att jag är seg. Jag är som en orm, jag går i dvala om det blir för kallt. Hasar runt i pyjamas, mjukisbyxor, kofta och fårskinnstofflor och ser mig om efter filtar. Om jag bara orkade skulle jag gå och hämta mitt täcke men sovrummet är flera meter bort…

Hade jag fått fem minuters avlastning från att vara ansvarig för trollet nu skulle jag somnat på studs. Han sitter nedbäddad i soffan och tittar på Masha. På ryska. Under en yllefilt. Det har blivit alldeles för mycket skärmtid på sistone. Rycker ofta upp mig framåt eftermiddagen men just nu är samvaron med mig inte särdeles stimulerande för en tvååring. Jag tänker att det kanske är bra för kreativiteten. För kreativ är han, jag låter honom röja rätt fritt (inom gränsen för vad som är säkert) just nu.

20150506-100638.jpg
Igår bakade han, helt utan assistans.

Och nu har han visst somnat. Jackpot! Det ska jag också göra. Så kan jag vara en bättre mamma sen.

20150506-100904.jpg

Leave a Reply

