Okynnesshopping

20150429-115652.jpg
Jag har hållit mig ifrån klädförmedlingen ett bra tag nu men idag smet vi förbi för att se om där fanns några tygskor till trollet. Det fanns det inte men som vanligt kunde jag inte hålla mig ifrån barnklädesavdelningen och detta blev dagens fångst. Alltihop för en nätt summa av 110 riksdaler.

Jag köper ofta kläder som är för stora när jag hittar något i bra skick och som jag gillar. Jag tänker att vi nog kommer ha behov av vanliga, trevliga tröjor även om fem år och istället för att lägga ut 100-300 kronor per plagg sen, för att jag blir överraskad över att ännu en garderob vuxits ur lägger jag 5-40 kronor per plagg nu och lägger i en låda för framtida bruk i ett försök att lindra den ekonomiska smäll som växande barn innebär. Och även om nåt enstaka plagg inte faller ett äldre troll på läppen så må det vara hänt eftersom det inte kostat några våldsamma summor.

Hittills har det fungerat bra. Det är vår och sommar på ingång och det enda som behöver köpas är de där tygskorna. Självklart kommer jag inte kunna ha en full kläduppsättning i storlek 158 på samma sätt som i storlek 92 liggandes, om inte annat för att han kanske själv behöver få bestämma lite vad han har på sig i framtiden, om han nu är intresserad av det. Däremot några relativt neutrala basplagg samlar jag gärna på, även om vi rent krasst inte behöver dem just nu!

Jag ska försöka pricka in rean som kommer snart. Då kan jag okynnesshoppa hejvilt. Bara ett par veckor kvar…

Leave a Reply

