Ett halvdant försök…

20150429-114714.jpg

…är bättre än inget försök! Hoppas jag.

Jag har försökt mig på en hakympning av en trädstam. Utan ympsalva, bra verktyg och framförallt utan någon vidare kunskap.

Jag använde fogsvans att såga ner stammen, gjorde en ^ -form i krondelen och en v -form i rotdelen. Sen tröck jag ihop skiten, lindade med lakansväv och silvertejp. Fick stötta upp med gamla mittdelen på stammen för att inte hela schabraket skulle vika sig.

Summa summarum är chansen att lyckas mikroskopisk. Men om det skulle funka, och det blir en äppelbuske av dessa sorgliga rester av ett ungträd, så kommer jag bli väldigt nöjd. Och förvånad.

Leave a Reply

