Ogräs i grytan

Än har jag inte hunnit få nån vidare skörd av årets odlingar mer än nåt enstaka salladsblad och lite lökblast. Jag har inte riktigt engagerat mig i odlingen än så det är inte oväntat.

Däremot lever ogräset rövare i trädgård och jag utnyttjar detta genom att plocka nässlor och kirskål, eller kärs, som det hette i mitt föräldrahem.

Tjoff ner i middagens köttfärssås med dem, och vips har man fått in en riktig vitaminbomb i den gråa vardagens måndagsdimma.

Jag brukar ha svårt att hitta nån vettig användning för just kirskål då det för mig verkligen smakar ogräs, men med vitlök, buljong och oregano maskerades ogrässmaken mer än väl.

Leave a Reply

