Årets skärseld

Usch. Deklarationsdags. Inte min favorittid på året.

Jag brukar lämpa över det mesta på min revisor men tog tillbaka lite av ansvaret i år för att jag trodde att det skulle bli enklare så med försäljning av bostadsrätten och sånt men nu ångrar jag mig bittert.

Det som är så stressande är att jag inte riktigt vet vad jag håller på med. Inte ens när jag tycker mig förstå kan jag vara riktigt säker, för jag kan ju ha missförstått. Och det ligger som en surdeg genom större delen av april.

Att sedan lägga till småbarn och att ständigt vara trött och aldrig få nån egentlig tid till att sätta sig in i det hela gör inte saken bättre. Har ni nån gång försökt bringa reda i de 12 olika sorternas utgående moms med en tvååring i knät vet ni vad jag pratar om.

Leave a Reply

