Husliga helgen

20150330-060348.jpg
Tiden går så fort, så fort. Har gravt nedprioriterat allt vad skola heter i helgen och huslat runt för trivselns skull i ett par dagar. Gjort ett par matlådor till maken, bakat havreflarn, kokat krusbärssylt. Bakat bröd att frysa in.

I lördags var vi hos mina föräldrar och hade familjefirande av kära syster och min svägerska. Svägerskan ifråga var dock inte där då hon är ytterst höggravid och var alldeles för trött. Brodern fick ta med sig gratulationer och presenter hem, bland annat den här som hon fick av mig och kära syster:

20150330-060845.jpg
Dessutom fick jag med mig lite trevliga saker hem bland annat skålen jag lagt sättlök i, samt pelargonerna, som syns på översta bilden. Den skålen har min mamma gjort till min pappa.

Jag känner att det varit bra att få göra lite andra saker än att läsa. Just nu står plugget mig upp i halsen och motivationen kunde helt klart ha varit bättre.

Leave a Reply

