17e mars

Jag har i snart en veckas tid (eller mer?) lyckats intala mig själv att det är mitten av mars fortfarande. Inte för att jag känner att jag gärna vill att det ska vara det, jag har bara inte hängt med på att tiden går.

Varje kväll växer ambitionerna om vad jag ska hinna med imorgon och varje morgon blir jag frustrerad över hur orkes- och initiativlös jag känner mig.

En av mina högst prioriterade ambitioner är att hinna ikapp mitt eget liv, känna att jag inte hela tiden ligger efter. Finns det nån klok person som vet om det ens finns en teoretisk möjlighet att göra det?

Eller är det så att man egentligen är ikapp hela tiden fast man inte märker det, för att ens tankar hela tiden ligger tolv steg före?

Leave a Reply

