Jag utmanar min rädsla

Till sommaren går maken på föräldraledighet och det är dags för mig att ta mig ut i ett mer aktivt yrkesliv igen. Eftersom det är svårt att få igång ett företag av den karaktär som mitt är utan att ha någon egentlig tid att lägga på det så går det på sparlåga sen trollet föddes. Därför behöver jag extrajobb för att fylla upp under återuppbyggnadsfasen.

Att söka jobb är en av mina största rädslor. Jag finner vanligtvis hela processen både ångestframkallande och utmattande. Jag sökte dock ett jobb idag, samt ett i höstas. Det är inte mycket, jag vet, med två ansökningar på ett halvår. Men det som är exceptionellt var att det varit så otroligt lätt, jämfört med hur det varit historiskt sett.

Jag har hela tiden vetat att min rädsla inför att söka jobb (som nog varit på gränsen till en fobi) är irrationell och inte det minsta konstruktiv. Och det är en sådan befrielse att ha kommit ur dess grepp en aning. För tänk vilka möjligheter som öppnar sig när man inte längre är utgallrad ur rekryteringsprocessen innan man ens skickad in en ansökan, även om det är av en själv!

2 thoughts on “Jag utmanar min rädsla

Leave a Reply

