Nya perspektiv

Det är spännande med barn. Alltmedan jag lär trollet hur saker bör och brukar vara lär han mig att göra saker på andra sätt. Jag tycker nog inte att jag är en särdeles strikt och fyrkantig människa men jämfört med ett barn är jag en kloss. Mitt jobb i sammanhanget blir att inte kväva den uppfinningsrikedomen, den initiativförmågan och de idéer han besitter genom att tala om hur det “ska” vara enligt mina gamla unkna normer. Ibland gäller det att bita sig i tungan och bara flyta med, fundera ett varv till på varför man säger nej och börjar förklara varför hans sätt inte är rätt sätt.

För det är ju lika rätt som mitt sätt, bara lite annorlunda.

20150311-225349.jpg
//Mamman som drar trollet i pulkan upp för backen. På barmark.

Leave a Reply

