Pysselpåverkad

Panduro har rea och jag har bestämt mig för att gå loss en aning. Blir en gnutta speedad av att sitta med reklambladet och märkpenna och hitta ska efter sak efter sak jag vill ha, och det mesta till löjligt låga priser.

Hjärnan går på högvarv, trots att jag är jättetrött, när jag tänker på allt man kan skapa!

Och så tänker jag på min mammas pyssellåda och hur magisk den var när jag var liten. Den känslan vill jag återskapa hos mina barn och rättfärdigar med detta en konsumtionsfest utan dess like.

Jag har sedan länge ett komplicerat förhållande till panduro. Jag fullkomligt älskar butiken och konceptet i det stora hela men har lätt att bli överväldigad av de möjligheter att material som finns att tillgå medför vilket historiskt sett har lett till smärre ångestattacker i butiken då jag helt sonika fått sätta mig ner på golvet, blunda och hålla för öronen en stund. Och bara andas. Ja, jag blir då en så där kufisk typ som man går i cirklar runt om man får välja…

Jag har blivit bättre på att hantera det med åren men ska jag in i den fysiska butiken gäller det fortfarande att ställa in tunnelseende och bara gå raka vägen till hyllan med det jag ska ha och sen till kassan. Numera handlar jag mest över internet när jag ska shoppa på panduro. Det ger mig lite mer distans, på gott och ont. Dels distans till de överväldigande möjligheterna men också till vilka mängder som faktiskt ligger i kundvagnen.

One thought on “Pysselpåverkad

Leave a Reply

