Det ser ut att bli en vacker dag

…och vackra dagar är bra för både orken och humöret!

20150226-080720.jpg
Såhär varmt blev det till slut på glasverandan igår! Över tjugo grader, det var så att jag fick gå in i huset och svalka mig mellan varven när jag stod där och pillade med fröer. Snacka om sommarkänsla!

Så ja, jag fick ett odlingsryck igår och sådde både det ena och det andra. Lite kryddgrönt och blommor samt lite broccoli. Dessutom sådde jag min påse med kaktusfrön som jag köpte förra året med planer på att så under vintern vilket inte blev av.

Nu på morgonkvisten sitter jag och viker pappkrukor av gamla toarullar.

20150226-081518.jpg
Det är ett lagom avancerat jobb att ägna sig åt en stund innan man riktigt vaknat. Trollet hjälper till genom att knöggla ihop dem till oigenkännlighet och krossa lite porslin när han ändå är igång.

20150226-081845.jpg
Och eftersom jag är något av en skrotnisse och inte kan se i stort sett nånting utan att hitta ett användningsområde så gjorde jag såhär:

20150226-082805.jpg
I med lite jord, några frön och vips så har jag en rar liten plantering med hängslöja! Det är en av blommorna jag även sådde i lördags och de började gro häromdagen så jag hyser goda förhoppningar om att detta lilla projekt kommer utvecklas i rask takt!

One thought on “Det ser ut att bli en vacker dag

Leave a Reply

